Lands of Galzyr – UKK

Usein kysytyt kysymykset

Löydät tältä sivulta kaikki usein kysytyt kysymykset koskien Lands of Galzyr -peliä. Yksittäisiä kortteja koskevat kysymykset saattavat sisältää spoilereita ja ovat siten piilotettuina nappien alla.

Eikö kysymykseesi löydy vastausta? Kysy meiltä Discord-palvelimellamme, lähetä meille sähköpostia tai kirjoita viesti BoardGameGeek-sivustolle ja vastaamme sinulle niin pian kuin mahdollista.


Yleiset kysymykset

Kuinka paljon kultaa [GLD] seikkailijoilla on pelin alussa?

Uudet seikkailijat aloittavat 10 kullalla [GLD] kuten tervetulokirjeessä mainitaan. Muut aloittavat sillä määrällä kultaa [GLD], joka heillä oli edellisen pelinsä lopussa (merkittynä heidän seikkailijalaudallaan).

Jos tarinakirjassa on efektejä liittyen kykytesteihin, milloin voin käyttää niitä?

Voit käyttää näitä efektejä milloin tahansa kykytestin aikana.

Onko Hezembin pohjoispuolella oleva tie yhteydessä kaupunkiin?

Kyllä. Teemallisesti lossi yhdistää kaupungin ja joen toisella puolella olevan alueen.

Ollessani partneri, täytyykö minun käyttää kaikkien korttieni efektejä, kuten nopeuttaa (hasten) ja viivästyttää (delay) tiettyjä kortteja kykytesteissä?

Ei. Voit valita yksi kerrallaan, mitä kortteja lainaat aktiiviselle pelaajalle. Mutta jos lainaat jonkin kortin, aktiivinen pelaaja voi käyttää sitä tarinan loppuun asti aivan kuin se olisi hänen oma, mukaan lukien pakolliset efektit.

Kun kortti pyytää minua korvaamaan (replace) sen jollakin toisella kortilla, mihin laitan alkuperäisen kortin?

Samaan paikkaan kuin mistä uusi kortti pyydetään ottamaan. Yleensä tämä on kirjasto [LBR].

Kortteihin liittyvät kysymykset

[CRD]000 - Näytä kysymykset

Milloin Bumir voi käyttää hänen Unyielding Spirit [CRD]000 -korttiaan?

Bumir voi käyttää sitä kykytestin jälkeen juuri ennen kuin tarinamestari paljastaa seuraukset. Täten Bumir ei voi käyttää mitään korttiefektejä manipuloidakseen hänen uutta heittoaan, eikä uudelleenheittää noppiaan.

[CRD]010 - Näytä kysymykset

Tallennusefekti [SV] October [CRD]010 -kortissa pyytää sekoittamaan [CRD]088-kortin event-pakkaan kirjastosta [LBR]. Entä jos [CRD]088-kortti ei ole kirjastossa [LBR]?

Tässä tapauksessa voit jättää tämän kohdan efektistä huomiotta. [CRD]088-kortti voi usein olla arkistossa [VLT] tai jo valmiiksi event-pakassa.

Muista silti korvata October [CRD]010 -kortti November [CRD]011 -kortilla.

[CRD]026 - Näytä kysymykset

Jos muutan Convince-testin Gamble-testiksi, onko minun pakko käyttää Dice Set -kortin Gamble-efektiä?

Ei. Verbilaatikot vaaleanruskealla taustalla ovat vapaaehtoisia. Huomioithan, että jos muutat testin, et voi käyttää muiden korttien Convince-efektejä.

[CRD]053 - Näytä kysymykset

Voinko maksaa 2 kultaa [GLD] useamman kerran settlementissä nopeuttaakseni Wounded-statustani useamman kerran?

Kyllä. Korttiefektien käyttöä on rajoitettu vain scenejen aikana ja korteissa itsessään.

Mitä tapahtuu, jos minulla on jo Wounded-status ja saisin uuden jonkun efektin estäessä sen (esimerkiksi Marlina [CRD]149 tai Fashionable Tunic [CRD]100)?

Pidät vanhan statuksesi ja sen ajastimen ennallaan. Korttiefekti on kirjoitettu samaan muotoon kuin sääntö identtisten statuksien saamisesta. Täten korttiefekti yliajaa ohjekirjan tapahtuen ensin.

[CRD]056 - Näytä kysymykset

Freezing-status laskee käytettävissäni olevien noppien määrää kahdella. Vaikuttaako tämä noppien uudelleenheittoefekteihin?

Ei. Freezing-status vaikuttaa alentavasti vain käytettävissäsi olevien noppien määrään, ei siihen miten manipuloit niitä muilla efekteillä.

[CRD]060, [CRD]061 - Näytä kysymykset

Jos minulla on Inner Peace tai Inner Fire -status ja muutan testattavan kyvyn (esimerkiksi Power of Mind [CRD_KER]000) ja siten joudun heittämään statukseni pois (discard), saanko silti 1[SCC]?

Kyllä. Voit käyttää korttiefektejä ennen tai jälkeen noppien heiton tai uudelleenheiton. Täten jos voit käyttää useampaa efektiä samasta kortista testin aikana, sinä valitset niiden käyttöjärjestyksen.

Jos olen partneri ja minulla on Inner Peace tai Inner Fire -status aktiivisen pelaajan suorittaessa kykytestiä, joka nopeuttaisi (hasten) minun statustani, pitääkö minun nopeuttaa (hasten) sitä?

Ei. Voit valita yksi kerrallaan, mitä kortteja lainaat aktiiviselle pelaajalle. Jos et lainaa Inner Peace tai Inner Fire -statuksiasi, kun se tarkoittaisi sen nopeuttamista (hasten), niin ei tapahdu.

[CRD]088 - Näytä kysymykset

Efekti pyytää ottamaan [CRD]088 -kortin kirjastosta, mutta se ei ole siellä. Onko jokin vialla?

Ei. [CRD]088-kortti voi usein olla arkistossa [VLT] tai jo valmiiksi event-pakassa. Voit jättää tämän osan efektiä huomiotta.

[CRD]112, [CRD]113, [CRD]114, [CRD]139 - Näytä kysymykset

Jokainen Kharimia's Vacation -tehtäväkortti listaa tietyt ruudut laudalta. Jos liikun suoraan kahden kaukana olevan välillä (esimerkiksi sataman kautta), täytyykö minun hylätä (abandon) tehtäväkortti ja palauttaa Kharimia [CRD]280 kirjastoon [LBR]?

Ei. Kharimia [CRD]280 pysyy kanssasi niin kauan kuin seikkailijanappulasi siirtyy merkitystä ruudusta toiseen.

Täytyykö minun hylätä (abandon) tehtäväkortti ja palauttaa Kharimiaa [CRD]280 kirjastoon [LBR] tallentamisen [SV] aikana?

Ei. Jos et halua hylätä (abandon) tehtäväkorttia ja palauttaa Kharimiaa [CRD]280 kirjastoon [LBR] seuraavan pelin alussa, sinun tulee aloittaa jostakin tehtäväkorttiin merkitystä lokaatiosta.

[CRD]174 - Näytä kysymykset

Milloin voin liikkua kuumailmapallon mukana?

Jos hahmosi on samassa ruudussa kuumailmapallon kanssa kalenterivaiheessa.

Kun kuumailmapallo tulee peliin, efekti kertoo, mihin ruutuun se laitetaan. Kuten local status -korttien kanssa on tapana, aseta kortti siten, että sen vasen yläkulma osoittaa määrättyyn ruutuun.

Kun kuumailmapallo liikkuu, mihin se liikkuu?

Seuraavaan suurempaan tai pienempään lokaatioon riipuen kumpi [CRD]174 se on.

Jokainen lokaatio muodostuu 1 - 3 lokaatiokortista. Niiden nimet on painettu pelilautaan. Rienshtum on esimerkiksi yksi lokaatio, joka muodostuu 3 kortista.

[CRD]276 - Näytä kysymykset

Jos matkustan Underground tunnels -kortilla samaan aikaan, kun minulla on Exhausted-kortti, enkä liiku lainkaan, saanko heittää Exhausted-kortin pois (discard)?

Kyllä. Exhausted-kortissa lukee, että sen saa heittää pois (discard), jos ei liiku (move) lainkaan. Underground Tunnels -kortilla voi matkustaa (transport) kukkulalta toiselle liikkumisen sijaan.